اگر یک کسب و کار B2B دارید، بازاریابی شما باید در درجه اول بر کسب لید (Lead) متمرکز باشد. اما، چگونه می توانید در یک بازار پر رقابت به لید دست پیدا کنید؟
در اینجا 5 ایده آزمایش و تست شده برای کسب لید(Lead Generation) وجود داردت که می توانید در استراتژی بازار یابی خود پیاده سازی کنید.
محتوای با کیفیت بلاگ
وبلاگ ها راهی عالی برای به اشتراک گذاشتن دانش شما و تثبیت خود به عنوان یک رهبر صنعت هستند.
هنگام پایان دادن به مقالات خود، حتما CTA هایی(Call to Action) را درج کنید که خوانندگان شما را به ثبت نام در خبرنامه، دنبال کردن شبکه های اجتماعی یا خرید دعوت می کند. اطمینان حاصل کنید که CTA های شما با اهداف تجاری شما مرتبط هستند.
کتاب های الکترونیکی و راهنمای رایگان برای دانلود
بازاریابی ایمیلی در حال حاضر باید یک بخش کلیدی از استراتژی شما باشد. اما در وهله اول چگونه می توانید آدرس ایمیل ها را دریافت کنید؟
یک راه عالی برای انجام این کار، ارائه یک کتاب یا فایل آموزشی یا راهنمای قابل دانلود رایگان مملو از اطلاعات است که خوانندگان می توانند ایمیل های خود را برای دسترسی به آن مبادله کنند. از این آدرس ها هنگام ارسال پیام های تبلیغاتی یا پیشنهادات و تبلیغات استفاده کنید.
ایجاد دوره های آنلاین
مردم سراسر جهان- از جمله مشتریان شما – به دنبال راه هایی برای آموزش خود و بهبود مجموعه مهارت های خود هستند.
ایجاد یک دوره آنلاین می تواند راهی عالی برای یافتن افرادی باشد که ازقبل به خدمات و یا دانش شما علاقه مند شده اند.
هنگامی که شخصی دوره ای را به پایان رساند، یک قیف ایمیل خودکار راه اندازی کنید که از او دعوت می کند تا خرید دیگری انجام دهد.
پاسخ به سوالات
آیا می دانستید که ایده کتاب 12 قانون زندگی جردن پترسون در ابتدا با مجموعه ای از پاسخ ها به سوالی در Quora (یک شبکه اجتماعی) آغاز شد؟
مردم همیشه به دنبال پاسخ هستند، بنابراین صرف چند ساعت در هفته برای پاسخ دادن به سوالات آنلاین راهی بی دردسر برای بدست آوردن لید(Lead) است.
به یاد داشته باشید صفحه یا پروفایل خود را به گونه ای تنظیم کنید که پیوند هایی به وب سایت ها، شبکه های اجتماعی و موارد دیگر داشته باشد.
پادکست
تحقق این یکمی سخت تر است، اما چیزی است که می تواند شما را در معرض دید بزرگی قرار دهد.
با دسترسی به پادکست ها و مهمان شدن در آنها با پایگاه طرفداران مرتبط با صنعت شما، می توانید به راحتی از مخاطبان موجود استفاده کنید.
هنگام تماس با میزبانان پادکست، حتما توضیح دهید که چه کسی هستید و چرا برای برنامه آنها مناسب هستید.